اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی ترازان حساب با سال ها تجربه موفق در زمینه خدمات مشاوره مالیاتی و تمامی خدمات حسابداری و مالی مانند: تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، ارائه ارزش افزوده، تنظیم گزارشات فصلی، انجام حسابداری شرکت های ، پیمانکاری، بازرگانی، خدماتی، تولیدی و نظارت بر واحدهای مالی جهت کنترل اسناد شرکتی و به روز رسانی نرم افزارهای حسابداری است تا مودیان مالیاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی از بخشودگی و معافیت های مالیاتی حداکثری بهره مندی را داشته باشند.برای مشاوره مالیاتی و ارسال اظهارنامه اشخاص حقوقی با موسسه حسابداری و مالیاتی ترازان حساب تماس بگیریدشرکت حسابرسی در کرج

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی،یک فرم رسمی است که شرکت‌ها باید هر ساله برای اظهار درآمد و دارایی‌های خود به سازمان مالیاتی ارائه دهند. این فرم شامل اطلاعات مربوط به درآمد اشخاص حقوقی،تراکنش‌های مالی و مالیاتی، هزینه‌ها، مالکیت و جانشینی و دیگر اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های مالی شرکت ها می‌باشد.

اظهارنامه مالیاتی بسیار مهم است، زیرا با ارائه به موقع و دقیق اطلاعات مالی و مالیاتی، شرکت‌ها می‌توانند از مزایای مختلف مالیاتی بهره مند شوند. همچنین، با ارائه دقیق اطلاعات مالی، شرکت‌ها  از جریمه ها و اخطارهای مالیاتی منع می شوند!

          اظهارنامه مالیاتی شرکت یکی از مهمترین فرم‌های مالیاتی است که هر ساله باید توسط شرکت‌ها تهیه و به سازمان مالیاتی ارائه شود.

معنی اشخاص حقوقی

اصولا عنوان اشخاص حقوقی، به شرکت ها، موسسات و نهادهایی اطلاق می شود که بطور مستقل، طرف حق و تکلیف قرار می گیرند.ثبت نام اظهارنامه مالیاتی من جمله اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی سال ۱۴۰۲​ ، از جمله تکالیفی می باشد که اشخاص حقوقی باید از طریق سامانه مالیاتی ثبت نام کنند.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی مشمول مالیات

در حقیقت اشخاص حقوقی، افرادی می باشند که به عنوان یک واحد حقوقی در حال ایجاد درآمد و کسب و کار می باشند. به عبارت دیگر،این اشخاص، به صورت یک واحد مستقل در حقوق و درآمد، مالی و اقتصادی، و در نظر گرفتن مقررات و قوانین مربوطه، توانایی لازم را برای انجام عملیات حقوقی و مالی را دارند.

شرکت های بورس، فرابورس، تعاونی متعارف، سهامی عام و ….از جمله اشخاص حقوقی مشمول مالیات می باشند. مبلغ مالیات بر درآمد هر کدام از این اشخاص حقوقی متعلق به شرکت ها، براساس ماده قانون 105 تا 118 مالیات های مستقیم، متفاوت است.

مهلت ارسال اظهار نامه اشخاص حقوقی

 اشخاص حقوقی، باید هر ساله اظهارنامه مالیاتی خود را حداکثر تا چهار ماه پس از اتمام سال مالیاتی ثبت نمایند. چنانچه سال مالی شخص حقوقی و شرکت، از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند باشد، زمان ثبت نام اظهارنامه مالیات شرکت ها، تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲ بوده و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور انجام می شود.
منظور از سال مالی شرکت ها، یک سال کامل شمسی است، که باید تمامی فعالیت های مالی و مالیاتی شرکت ها مطرح شود.از جمله: محاسبه سالیانه میزان سود و زیان، نرخ درآمد،ترازنامه و تمام مباحث مورد نیاز شرکت ها که باید در بازه زمانی سال مالیاتی تعیین شده در اساسنامه مشخص و توسط اظهارنامه مالیات شرکت ها، تکمیل شود.

نحوه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

تعیین مالیات براساس خود اظهاری یکی از شیوه های تعیین مالیات در تمامی نظام های اقتصادی دنیاست. مودی مالیاتی باید تمامی اطلاعات حساب های مالی مربوط به شرکت یا موسسات را در قالب یک اظهارنامه مالیات شرکت تنظیم کند و در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد. از سال 91 تا کنون، با طراحی سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی، تمامی اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی، ثبت می شوند، قبل از سال 91 تمامی خدمات مالیاتی بصورت چاپ کاغذی و دست نویس بود.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

مراحل ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

برای ثبت نام اظهارنامه به آدرس اینترنتی my.tax.gov.ir مراجعه کرده، نام کاربری و رمز عبور خود را ثبت کنید. گام بعدی، مشخصات و اطلاعات هویتی مودی را وارد کنید.در ادامه تکمیل فرم اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص حقوقی، فرم اطلاعات اختصاصی را تکمیل نمایید.سپس اسامی اعضای هیئت‌ مدیره و تعداد کارکنان را وارد می کنیدو اطلاعات مجوزهای فعالیت های اقتصادی را ثبت می کنید.وارد کردن اطلاعات دفاتر قانونی مودی و جزئیات پذیرش بورس سهام و کامل کردن اطلاعات مالک.تکمیل اطلاعات مربوط به فهرست واردات و صادرات . به  همین ترتیب تمامی اطلاعات مالی و مالیاتی شرکت ها و اشخاص حقوقی بصورت دقیق و کامل ثبت می شوند.

نکات مهم در ثبت نام اظهارنامه اشخاص حقوقی

1- اگر بنا به دلایلی اطلاعات اشتباه وارد شوند و یا نیاز به ویرایش اطلاعات وجود داشته باشد، تا 30 روز پس از ثبت نام اظهارنامه، فرصت ویرایش اطلاعات تکمیلی وجود دارد.
2- اگر اظهارنامه مالیاتی شرکت ها و موسسات، در زمان مشخص شده، ثبت نام نشوند و یا اشتباهی در ارسال اطلاعات انجام گیرد، شخص حقوقی به اندازه 30 درصد از مالیات متعلق به شرکت را، به عنوان جریمه غیرقابل بخشش، محکوم می شود.

کلام آخر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی 1402 در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره مالیاتی ترازان حساب آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره مالی  و مالیاتی به سوالات شما پیرامون ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی ۱۴۰۲​ کمک خدمات رسانی و پاسخگویی داشته باشند.

موسسه حسابداری ترازان حساب یکی از بهترین موسسه حسابداری در کرج  می باشد، که سالها در حوزه تنظیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی فعالیت دارد . ترازان حساب با داشتن  کادری مجرب و کار آزموده از حسابداران با تجربه و با دقت بالا اظهارنامه مالیاتی شما را تنظیم میکند.

آدرس موسسه ترازان حساب

کرج | طالقانی جنوبی | خیابان سرو | پلاک 136 | واحد 5

شماره تماس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Call Now Button