مشاوره حسابداری| مشاوره حسابداری و مالیاتی

مشاوره حسابداری

مشاوره حسابداری

مشاوره حسابداری اهمیت بسیار زیادی در شرکتها و بنگاهها دارد. از آنجایی که اصول حسابداری یک شرکت دچار پیچیدگی‌های بسیار زیادی است، گاهی اوقات یک حسابدار نمی‌تواند به طور کاملا دقیق اسناد مالی یک شرکت را مورد بررسی قرار داده و به کمک یک مشاور حسابداری نیاز دارد. مشاور حسابداری با شفاف‌سازی گزارشات مالی مشاوره‌های لازم را در اختیار حسابدار یک شرکت قرار می‌دهد. مشاوره حسابداری تلفنی و آنلاین در شرکت حسابداری ترازان حساب، به همراه تیم با تجربه و متخصص کارشناسان حسابداری و مشاوره مالیاتی و حسابداری در تهران. جهت  کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره حسابداری با کارشناسان شرکت حسابداری ترازان حساب همراه شوید.

شرکت حسابرسی در کرج09120457605

مشاوره حسابداری چیست؟

مشاوره حسابداری دو معنی متفاوت در بردارد. در یک معنی ممکن است به یادداشتی گفته شود که یک مشاور یا متخصص حسابداری برای شفاف سازی یک موضوع در میان موضوعات متنوعی مانند گزارشگری مالی، حسابداری، دفترداری و رفتارهای مالی در انجام معاملات صادر می‌کند. در معنی دوم مشاوره حسابداری می‌تواند شامل مشاوره‌های مدیریت خدمات باشد، که شرکت‌های حسابداری عمومی به مشتریان مختلف مانند سازمان‌های دولتی، مؤسسات دانشگاهی، تیم‌های ورزشی و مؤسسات خیریه ارائه می‌دهند. خدمات مشاوره‌ای شامل هرگونه عملی است که شرکت‌ها جهت رسیدگی به دفاتر حساب خود انجام می‌دهند.

مشاوره حسابداری

یکی از زمینه های این مشاوره که در واقع یکی از مهم‌ترین زمینه های آن نیز به حساب می‌آید همین مشاوره حسابداری است که تقاضا برای آن نیز بسیار زیاد است. در پاسخ به این سؤال که مشاوره حسابداری چیست باید پاسخ داد پیشنهاداتی است که فردی که به عنوان مشاور حسابدار برای بهبود و ارتقاء شرایط یک کسب و کار در اختیار مدیران آن مجموعه قرار می‌دهد یا پیشنهاداتی که عملیاتی می‌کند.

در این زمینه مشاوره حسابداری می‌تواند در حوزه‌های گوناگون مانند تجزیه و تحلیل شرایط بازار، اقدامات و راهکارهایی جهت صرفه‌جویی شرکت در امور مالی، پیش‌بینی در خصوص آینده پیش روی کسب کار، پیشنهادی جهت چگونگی کسب بازده بیشتر، رفع ایرادات، راهنمایی در خصوص نصب نرم افزارهای حسابداری کاربردی، نظارت بر فرایندهای مالی شرکت و غیره به ارائه مشاوره بپردازد.

انواع مشاوره حسابداری

مشاوره حسابداری بسیار متنوع است. این کار با روش‌های مختلف قابل انجام است که هر شرکت با توجه به نیاز خود می‌تواند از یکی از روشهای مشاوره ای بهره‌ ببرد. از این روش‌ها می‌توان به انواع روش‌های آنلاین، تلفنی و حضوری اشاره کرد. مشاوره آنلاین برای افرادی مناسب است که وقت کافی برای مراجعه حضوری به شرکت‌های مشاوره ندارند.

در روش مشاوره تلفنی نیز می‌توان از یک راهکار مناسبتر برای حل مسئله بهره‌ برد. مناسب ترین روش برای حل مسائلی که مربوط به حوزه حسابداری یک سازمان روش حضوری است که در این روش صاحبان کسب‌وکار، مشکل خود را با مشاوران حسابداری در میان گذاشته و برای پاسخ به مشکلات حسابداری شرکت وقت کافی وجود خواهد داشت.

مزایای مشاوره حسابداری

مزایای مشاوره حسابداری چیست؟

از جمله مزایای مشاوره حسابداری می‌توان به بهره بردن از یک شخص مورد اعتماد برای نظارت در هزینه‌های کسب و کار خود اشاره کرد. نگاه تخصصی یک حسابدار بر اوضاع مالی و مالیاتی و هموار شدن مسیر رشد یک کسب‌وکار از دیگر مزایای استفاده از مشاوره های حسابداری است.

یک مشاور حسابداری می‌تواند وضعیت اقتصادی و همچنین صنعتی کسب و کار را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مناسب را در امور مالیاتی ارائه نماید. صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها از دیگر مزایای استفاده از مشاوره خدمات مالیاتی شرکت ها می باشد. مشاوره مالی نیز مانند مشاوره حسابداری از مزایای بسیار زیادی برخوردار میشود.

مشاور حسابداری کیست؟

به شخصی که با توجه به تخصص و دانش خود در حوزه‌های مالی و حسابداری می تواند همه ابعاد مالی یک شرکت را تحلیل کرده و یک روش مناسب برای انجام حسابداری کارآمد را به شرکت معرفی نماید، مشاور حسابداری گفته می‌شود. این شخص تحصیلات خود را در رشته حسابداری انجام داده داده و مهارتهای پیشرفته را برای حل مسائل مختلف کسب کرده است.

 این شخص می تواند به طور کامل گزارشات مختلف یک سازمان را درک کرده و تفسیر داده ها را با توجه به حوزه حسابداری شرکت بررسی نماید. بنگاههای مختلف باید از یک مشاور حسابدار به منظور به دست آوردن سیستم حسابداری خوب بهره‌مند شود. مشاوره حسابرسی هم توسط افرادی که دانش کافی در این زمینه دارند انجام می‌شود.

بهترین مشاوره حسابداری

 وظایف مشاور حسابداری چیست؟

یک مشاور حسابداری خوب در تمام بخش های مربوط به حسابداری شرکت یا سازمان میتواند به شما کمک می کند. حسابدرای فقط به حوزه فعالیت خود مربوط نمی شود و به حوزه های دیگری مانند بیمه و مالیات و حسابرسی نیز مرتبط است. پس امور حسابداری باید به روشی برنامه ریزی و مدیریت شود که سایر حوزه ها را نیز مورد خود حمایت قرار دهد.

بخشی از مواردی که در انجام دادن آن میتوانید از راهنمایی های مشاور حسابداری خود بهرهمند شوید شامل موارد زیر است:

  •  تنظیم و ارائه اظهار نامه ارزش افزوده
  • کمک در انجام سریع و بدون نقص فرآیند حسابرسی
  • تنظیم و ارائه صورت معاملات فصلی
  • تنظیم و ارائه اظهارنامه عملکرد
  • ایجاد سیستم های کنترل های داخلی
  • تنظیم و همچنین ارائه لیست بیمه حقوق و دستمزد
  • تنظیم و همچنین ارائه لیست مالیات حقوق و دستمزد
  • تحریر و پلمپ دفاتر قانونی
  • ارائه گزارشات مدیریتی
  • تهیه صورت های مالی
  • تهیه گزارشات بهای تمام شده
  • تهیه و تنظیم بودجه
  • مشاور مالیاتی
  • تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی
  • مشاوره مالی
  • مشاوره مالیاتی
  • مشاوره اخذ تسهیلات
  • ممیزی و اصلاح اسناد

علاوه بر موارد فوق شما می توانید برای توسعه شرکت خود یا سامان دهی به کسب و کار خود به دنبال دریافت مشاوره حسابداری باشید تا واحد حسابداری و مالی خود را ساماندهی و بهینه نمایید. با توجه به ماهیت این نوع مشاوره، مشاور حسابدار شما می تواند در بعضی از مسائل وارد کار اجرایی شده و به رفع مشکل یا به انجام رساندن یک کار کمک کند..

شما در طول فعالیت اقتصادی خود قطعا به یک مشاوره حسابداری نیاز خواهید داشت تا بتوان نظارت کاملی به بخش مالی و حسابداری خود داشته باشید. مشاوران حسابداری چشمان تیزبین شما در امور مربوط به حسابداری شرکت یا سازمان شما هستند.

مشاوره حسابداری در تهران

مشاور حسابداری مالیاتی

در ابتدای امر از این موضوع آگاه باشید که حسابداری مالیاتی چرا وجود دارد و از کجا سرچشمه می گیرد؟

مباحث حسابداری و امور مالیاتی رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و از ابعاد مختلفی بر یکدیگر تاثیر می گذارند. حسابداری از نگاه برخی همان گزارش گیری مالی است و از نگاهی دیگر از آن به عنوان زبان تجارت یا کسب و کار نام میبرند. مالیات هم یکی دیگر از مبحث مالی است و تاثیرات خودش را بر صورت های مالی اعمال می کند و از طرفی هم عمالیات اصلی شرکت یا همان فعالیت مربوط به کسب و کار از عواملی است که میزان مالیات را مشخص میکند.

 برای مثال در نظر بگیرید که یک فروش که انجام می شود مشمول ارزش افزوده نیز است.به طور خلاصه این فروش می بایست در دفاتر مالی و نرم افزار حسابداری شرکت ثبت گردد. اما این موضوع پایان کار نیست و ما در برابر این فروش از نظر مالیات بر درآمد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده باید به سازمان امور مالیاتی پاسخگو باشیم. برای حل این موضوع باید یک نفر تکالیف مربوط به مالیات را بر عهده بگیرد که آن شخص همان حسابدار یا همان واحد مالی است. با ذکر این مثال  رابطه حسابداری و مالیات را بهتر درک می کنیم.

 مشاوران حسابداری مالیاتی به مجموعه ها کمک می کنند که این ارتباط به بهترین شکل مطلوب انجام می شود و برنامه های اجرایی جهت انجام این امور همزمان با هم پیش می روند. در خیلی از کسب و کارها حسابدارانی هستند که در امور مالیاتی سررشته ندارند و به امور مالیاتی در حد نیاز مسلط نیستند. یک مشاوره حسابداری مالیاتی می تواند این ضعف ها را با آموزش و برنامه ریزی مناسب برطرف کند.

مشاوره حسابداری تلفنی

مشاور حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی که به نوعی از آن به عنوان حسابداری تولید هم نام میبرند یکی از پر چالش ترین رشته های حسابداری است. محاسبات بهای تمام شده ای است که این حوزه را از سایر فعالیت های حسابداری متمایز می کند.

 حسابدارانی هم که در این بخش از حسابداری فعالیت می کنند یا مهارت دارند کمتر از سایر بخش های حسابداری است. البته کم تعداد حسابدارن آشنا به تولید به دلیل این است که فعالیت های بازرگانی و خدماتی در کشور ما از فعالیت های تولیدی بیشتر است. به همین دلیل حسابدارهای کمتری نیز تجربه حسابداری تولید را دارند.

 حسابداری تولید و صنعتی و در نتیجه گزارشات مدیریتی استخراج شده از این قسمت به شکلی در شاخه حسابداری مدیریت گنجانده می شود. عملیات حسابدرای صنعتی نیازمند تجربه و مهارت بالایی است و شاید هر حسابداری یا مدیر مالی از پس آن بر نمی آید. با توجه به اینکه فعالیت این مجموعه ها همان تولید هست سازمان امور مالیاتی هم برای حمایت از تولید گاها حمایت هایی را انجام می دهد که بد نیست حسابداران از آنها مطلع باشند

 مشاوره حسابدرای صنعتی تلاش میکند که ساز و کار فرآیند حسابداری تولید را به گونه ای بسیار مطلوب برنامه ریزی و اجرا کند که یکی از پیش نیازهای این امر آشنایی با صنایع مختلف است. مشاوره حسابداری صنعتی باید چارت سازمانی را مطالعه کرده و زنجیره های اجرایی تولید را از نظر مالی راهنمایی و هدایت نماید و حتی در برخی موارد برای آنها دستورالعمل هایی را تدوین کند.

 مشاوره حسابداری می بایست در شاخه تولید نحوه تولید و فروش و سفاارشات را بررسی کرده و راهکاری مطلوب برای بودجه بندی و برنامه های آینده ارائه دهد.

 مشاور حسابداری حقوق و دستمزد

حقوق و دستمزد هزینه ‌ای است که در قبال انجام کار در مدت مشخصی به افراد پرداخت می ‌شود. یکی از عوامل تشویق افراد برای دستیابی به شغل و کسب و کار، درآمدی است که در قبال کاری که انجام می ‌دهند دریافت می ‌کنند به همین علت روشها و فرمول‌ های محاسبه حقوق و دستمزد و آشنایی با آن برای حسابداران و کارفرمایان و کارمندان امری مهم و ضروری است.

 واحد کارگزینی حکم کارگزینی و حقوق افراد را برای پرداخت دستمزد و حقوق آنان به حسابدار شرکت ارائه می کند. حقوق کارمندان شامل: حقوق پایه، مزایا (مانند پاداش، عیدی، حق اولاد، حق مسکن و غیره) و کسورات (شامل: بیمه، مالیات و غیره) است. حسابداری حقوق و دستمزد شامل بررسی و محاسبه میزان کارکرد ماهیانه کارمندان، اضافه‌ کاری، ایام مرخصی، عیدی، سنوات و غیره است.

 میزان دستمزد کارگران یکی از موارد حائز اهمیت در روابط بین کارگر و کارفرما است که مبلغ پایه حقوق و دستمزد هر سال از طریق وزارت کار اعلام شده و کلیه کارفرمایان ملزم به اجرای آن هستند. قانون کار بر روابط بین کارگر و کارفرما دلالت می ‌کند و الزاماتی را برای کارفرما ایجاد کرده و از این طریق باعث ایجاد امنیت برای کارگران و برقراری نظم و عدالت در جامعه می ‌شود.

 اگر به هر دلیلی کارفرما از پرداخت حقوق کارگر شامل: دستمزد، پاداش، مرخصی، سنوات، عیدی، حق مسکن و… خودداری نماید کارگر می ‌تواند از او شکایت کند. شکایت از کارفرما مراحل گوناگونی دارد. به همین علت بهتر است برای انجام این کار از یک مشاوره حقوقی کاملا متخصص و یا یک وکیل استفاده کنید تا ضمن صرفه ‌جویی در هزینه و زمان  راحت ‌تر بتوانید حقوق قانونی خود را دریافت نمایید.

مشاوره حسابداری رایگان

 چه زمانی به مشاوره حسابداری نیاز داریم؟

اصلی‌ ترین بخش هر شرکتی بخش امور مالی و حسابداری آن می‌ باشد؛ زیرا نتیجه همه تلاش‌ ها و فعالیت‌ های شرکت در صورت‌ های مالی آن مشخص می‌ شود. هرچقدر که مدیران برای بهتر شدن وضعیت مالی شرکت تلاش می کنند باز هم این باور وجود دارد که با داشتن مجموعه‌ ای از حسابداران متخصص و حسابداری بهتر وضعیت مالی شرکت را می توان بهبود بخشید.

 برای بهتر شدن اوضاع مالی شرکت و انجام دادن آن به بهترین شکل ممکن نیازمند به مشاوره حسابداری هستیم. حسابداری هم مانند تمامی علم‌ ها، دانشی تخصصی است و به علت حساسیتی که دارد دستیابی به تخصص در آن نیز دشوار است. مشاور حسابداری فردی با‎تجربه تر و متبحرتر از حسابدار عادی است که می‌ تواند وضعیت مالی شرکت را کاملاً بررسی و تحلیل نماید و راهکارهای لازم را به مدیران ارائه دهد.

 یکی از کارهای مورد نیاز در زمان شروع و راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار جدید حسابداری و حسابرسی می‌ باشد و بر اساس قانون‌ های حال حاضر همه‌ ی صاحبان کسب‌ و کار باید اصول مربوط به مالیات و گزارش‌ ها را رعایت کنند.

 برای این کار و عدم پرداخت جریمه‌ های زیاد اغلب شرکت‌ ها اقدام به استخدام حسابدار کرده و امور مالی خود را به او می‌ سپارند؛ اما برخی مواقع به علت نداشتن بودجه کافی برای استخدام حسابدار و یا ساماندهی وضعیت مالی شرکت و حسابداران آن، شرکت‌ ها برای پیگیری و انجام امور حسابداری خود با شرکت‌ های خدمات حسابداری و مشاوران حسابداری می بایست قرارداد بسته و از طریق این شرکتها امور مالی شرکت خود را مدیریت می‌ کنند.

 بنابراین؛ برای بهبود وضعیت مالی و آینده شرکت و بررسی شیوه‌ های حسابداری و افزایش کارایی شرکت نیاز به مشاوره حسابداری داریم. مشاوران حسابداری در مجموعه فرازان حساب با بررسی اسناد و صورت‌ های مالی شرکتها و انجام تجزیه و تحلیل آن‌ ها، وضعیت مالی شرکت را پیش‌بینی کرده و با برآورد کردن هزینه‌ های لازم و تعیین میزان سوددهی شرکت به شما در انتخاب بهترین روشها و خدمات حسابداری برای بهزینه سازی و پیشرفت وضعیت مالی شرکت کمک می‌ کنند.

مشاوره حسابداری حضوری

 مشاوره حسابداری حضوری

مشاوره حسابداری حضوری مانند مشاوره تلفنی ازگذشته در همه دنیا رایج بوده و مردم برای گرفتن مشاوره در هر حوزه ای می توانند به محل کار مشاور بروند و یا مشاور به محل مورد نظر آن شخص مراجعه کند. مشاوره حسابداری هم از این امر استثناء نیست.

 از نظر هزینه یا دستمزد مشاوره، مشاوره حسابداری حضوری در شرایط یکسان با سایر روش ها می تواند هزینه بیشتری نسبت به بقیه در بر داشته باشد علت این مورد نیز هزینه های رفت و آمد و زمان بر بودن یک جلسه مشاوره است. اما مشاوره حسابداری حضوری مزیت هایی هم به همراه دارد.

 در این مدل مشاوره حسابداری افراد می توانند بصورت رو در رو صحبت کنند و مطالب را با بهترین روش مطرح کنند و مدارک و اسناد لازم را همزمان در زمان جلسه مشاوره بررسی کنند و با هم به اشتراک بگذارند و همچنین مانند مشاوره آنلاین می توانند افراد به صورت گروهی جلسه برگزار کنند.

 به طور معمول جلسات حضوری مشاوره حسابداری برای موارد بسیار حساس و مهم است و ممکن است زمان بر باشد.

 مشاوره حسابداری تلفنی

مشاوره حسابداری تلفنی معمولا یکی از رایج ترین روش های دریافت مشاوره در این زمینه می باشد. این مدل مشاوره از قدیم رایج بوده و در خیلی از حوزه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر هزینه یا دستمزد این نوع مشاوره نیز نسبت به سایر روش های مشاوره حسابداری آنلاین و حضوری کم هزینه تر است. مشاوره حسابداری تلفنی بسیار راحت تر از سایر روش ها، قابل برگزاری است و از راه دور هر دو طرف می توانند با برقراری تماس تلفنی با هم مشاوره نمایند. معمولا کسانی از این نوع مشاوره بهره  می گیرند که مسائل خیلی حساس و پیچیده ای ندارند و بصورت تلفنی می توانند سوالات و مشکلات خود را برطرف کنند.

در مشاوره حسابداری به صورت تلفنی بر خلاف مشاوره آنلاین قابلیت انجام مشاوره گروهی وجود ندارد و این می تواند یکی از ضعف های این نوع مشاوره باشد.

 مشاوره حسابداری آنلاین

مشاوره حسابداری آنلاین یکی از به روزترین و جدیدترین شیوه های های مشاوره به حساب می آید. این نوع مشاوره می تواند مبتنی بر اینترنت باشد. فقط کافی است با داشتن اینترنت و یک تلفن همراه یا تبلت و یا کامپیوتر جلسه مشاوره را شروع کرد و با مشاور حسابداری خود به تبادل اطلاعات پرداخت.

در مشاوره حسابداری به صورت آنلاین میتوان به برقراری تماس به صورت صوتی و تصویری اقدام کرد و یکی از ویژگی آن این است که می توان این نوع مکالمه را به صورت گروهی برگزار کرد که این یک مزیت بسیار ویژه به حساب می آید. مشاوره آنلاین  با حذف محدودیت های جغرافیایی و فقط با داشتن امکانات فوق الذکر می توان از هر جای دنیا با مشاور خود ارتباط برقرار کرد.

سخن پایانی

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های هر شرکت یا سازمانی، بخش حسابداری است. این بخش، چندین مسئولیت اساسی را برعهده دارد و اقدامات آن برای موفقیت کلی سازمان حیاتی است. اگر بخش مربوط به مشاور حسابداری کیست را خوانده باشید متوجه خواهید شد که این شخص چه تعهدات و وظایفی بر عهده دارد.

این امر باعث شده که برخی سازمان‌ها برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره حسابداری و مشاور حسابدار، باید اطلاعاتی دربارۀ اینکه مشاوره حسابداری چیست (مشاور حسابداری چیست) به دست آورند. مشاور حسابداری برنامه‌ای تنطیم می‌کند تا شما به طور مرتب گزارش‌های حسابداری خود را دریافت کنید و با کمک مشاور، معنای آن‌ها را دریافت نمایید.

 02632237044

 09120457605

09128697739

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
مشاوره رایگان