قیمت خدمات حسابداری

قیمت خدمات حسابداری

قیمت خدمات حسابداری

یکی از سوالات و ابهامات مدیران شرکت ها، نحوه چگونگی محاسبه هزینه خدمات حسابداری می باشد و متاسفانه قیمت دادن اغلب ارائه کنندگان خدمات حسابداری ، فنی نبوده و اعلام قیمت آنها بدون پایه و اساس صورت می پذیرد.

اعلام تعرفه انجام خدمات حسابداری توسط شرکتهای حسابداری متفاوت می باشد، برخی بر مبنای میزان حق الزحمه حسابدار، طبق جدول طرح طبقه بندی مشاغل اعلام قیمت می نمایند برخی نیز بر مبنای نفر ساعت، برخی دیگر برمبنای میزان فروش و … برای خود لیست قیمت خدمات مالی و حسابداری و نرخ ساعتی خدمات حسابداری ایجاد می نمایند که از نظر ما تمامیاین موارد اشتباه است و بطور کلی نرخ خدمات حسابداری مانند کالا و یا برخی خدمات مشخص نشده و با فرمول مشخصی محاسبه نمی شود.

شرکت مالی و حسابداری ترازان حساب، ارائه دهنده انواع خدمات حسابداری برای شرکت ها با قیمت مناسب و تجربه و تخصص بالا در تهران و کرج مشغول فعالیت می باشد. جهت دریافت حق الزحمه خدمات حسابداری و دریافت مشاوره رایگان با ترازان حساب تماس داشته باشید.

شرکت حسابرسی در کرج09120457605

خدمات مالی و حسابداری چیست؟

دغدغه های مالی زیادی در کسب و کار ها وجود دارد، مدیر یک شرکت می تواند با سپردن این مسائل به یک حسابدار و یا یک موسسه خدمات حسابداری این دغدغه ها بر طرف کند. خدمات حسابداری در واقع می تواند ناظری بر ارزیابی و بررسی سطحی ترین تا عمیق ترین مسائل مربوط به امور مالی باشد. یک شرکت برای این که بتواند آینده شغلی خود را ارزیابی کند نیازمند است که سوابق حسابداری خود را داشته باشد، چرا که درت مامی سوابق حسابداری موجود به بررسی و ارزیابی تمامی مسائل مالی، حقیقی، حقوقی، اصلاح و رفع نقص حساب ها، ارائه گزارشات مالی و … می پردازند.

قیمت خدمات حسابداری

خدمات مالی که نوعی خدمات اقتصادی نیز محسوب می شوند، یکی از مهم ترین و موثرترین بخش ها در حسابداری می باشد که توسط حسابداران امور مالی و در موسسات مالی انجام می شود. خدمات مالی در واقع به کلیه اموری که مربوط به امور مالی می باشد، اطلاق می گردد. از مهمترین موسسات مالی می توان به بانک ها، شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری، شرکت ها و موسسات مالی اعتباری، موسسات وام دهنده، موسسات ارائه دهنده بیمه و … می توان اشاره کرد. پایه و اساس خدمات مالی، بانک ها می باشد که از طریق وام دهی و نگهداری پس انداز خدمات می دهند.

به صورت کلی حساب مالی همچنین تهیه و تنظیم مالیات بر درامد موجود، تهیه همه گزارشات خرید و فروش فصلی می توان اشاره کرد. از اصلی ترین و مهمترین آنها می شود به تهیه صورت حساب مالی که در حقیقت همان اسناد ثبت شده مالی می باشند، اشاره کرد که با بررسی و ارزیابی وضعیت افراد، موسسات، سود و زیان آن ها را تشخیص می دهند.

یک حسابدار باید تمامی داده ها را در نرم افزار خام وارد کرده در نهایت آنها را به صورت گزارش و صورت حساب مالی ارائه دهد. خدمات حسابداری باعث ساده سازی اهداف حسابداری، صرفه جویی در هزینه ها و اطمینان از صحت و درستی اطلاعات مالی می باشند. خدمات حسابداری و مالی بسیار گسترده می باشد و نمی توان آنها را محدود به چند خدمت کرد بعضی از از شرکت ها برای یادگیری نیروی کار خود آن را به صورت رایگان آموزش می دهند. تمامی برنامه ریزی های حسابداری، گزارشات، سرمایه گذاری ها بر روی سیستم حسابداری ثبت و نگهداری می شود.

قیمت خدمات حسابداری

عوامل موثر بر لیست قیمت خدمات حسابداری

توجه داشته باشید که کیفیت کار ارائه شده می تواند از مهم ترین عوامل موثر بر لیست قیمت خدمات مالی و حسابداری محسوب شود. شرکت ها و موسساتی که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و از سابقه درخشانی برخوردار هستند معمولا تعرفه های بالاتری نسبت به شرکت های تازه تاسیس دارند. یکی از بهترین شرکت حسابداری در تهران  و فعال در این زمینه، شرکت ترازان حساب می باشد که بیش از سالها از فعالیت آن می گذرد. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت خدمات حسابداری با پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار کنید. در ادامه به دو فاکتور خیلی مهم بر قیمت خدمات حسابداری اشاره می کنیم:

مدیریت سود:

برخی از شرکت ها به استخدام حسابدار درون مجموعه ای اقدام می کنند. هر چقدر حاشیه سود شرکت بالاتر باشد میزان مبلغ پرداختی به حسابدار نیز افزایش پیدا می کند. همچنین آن ها می توانند نرخ بیشتری به شرکت های خدمات حسابداری و مالی بپردازند.

میزان استقلال اعضای هیات مدیره:

جالب است بدانید که حقوق هیات مدیره و حقوق حسابداران رابطه ای معکوس با یکدیگر دارند. چون هرچقدر میزان استقلال اعضای هیات مدیره بیشتر باشد غالبا امور حسابداری خود را با دقت بیشتری انجام می دهند و از این بابت دستمزد بیشتری نیز درخواست می کنند.

قیمت خدمات حسابداری

 چه عواملی باعث افزایش خدمات حسابداری می شود؟

کیفیت گزارشات

همان طور که در مطالب قبل ذکر کردیم مهم ترین خدمات حسابداری شامل تهیه و تنظیم صورت های مالی، مالیات عملکرد، ترازنامه، اظهارنامه مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده و … می باشد. موضوعی که می تواند باعث افزایش در لیست قیمت خدمات مالی و حسابداری شود کیفیت انجام خدمات ذکر شده و گزارشات می باشد. مطمئنا اگر توقع داشته باشید که گزارشات با کیفیت بالایی ارائه شود باید دستمزد بیشتری نیز به شرکت حسابداری پرداخت کنید.

نواع فعالیت حسابدار

حسابداری از شاخه های مختلفی برخوردار است. برخی از حسابداران به صورت ویژه فقط در زمینه حقوق و دستمزد فعالیت می کنند و برخی دیگر نیز در حوزه مالیاتی تخصص دارند. دستمزدی که به آن ها پرداخت می شود بر اساس تخصص و نوع فعالیت آنهاست.

حجم کار حسابداری

هر چقدر حجم کار حسابداران بیشتر شود باید مبلغ بیشتری بابت آن پرداخت کنید. معمولا حجم کار با تعداد ساعات سنجیده می شود. در مقابل هر چقدر حجم کار حسابداران کمتر باشد و انرژی کمتری بابت ثبت حساب ها، ارائه گزارشات و … صرف کنند به دستمزد کمتری نیاز خواهند داشت.

تعرفه خدمات حسابداری

سود شرکت

خیلی جالب است که بدانید حسابدارانی که در تخصص خود حرفه ای باشند و بتوانند بخشودگی مالیاتی، بخشودگی جرائم و … را انجام دهند و سود دهی شرکت را افزایش دهند، دستمزد بیشتری دریافت می کنند. زیرا تاثیر مثبتی در بازدهی شرکت گذاشته اند.

سابقه کار

یکی دیگر از عوامل موثر بر لیست قیمت خدمات حسابداری و مالیاتی که باعث افزایش تعرفه ها می شود سابقه فعالیت شرکت حسابداری می باشد. هر چقدر سابقه شرکت بیشتر باشد مطمئنا مبلغ دستمزد دریافتی آن از کسب و کار بیشتر خواهد بود. معمولا شرکت های باسابقه از حسابدارانی در مجموعه خود استفاده می کنند که علاوه بر تجربه کافی، از تحصیلات بالا نیز برخوردار باشند.

برخی از کسب و کارها به اندازه ای گسترش پیدا می کنند که امور مالی آن ها سنگین می شود و قطعا نمی توان مدیریت آن را به افرادی با تحصیلات و تجربه کم سپرد. باید به این موضوع اشاره کنیم که انتخاب  بهترین شرکت حسابداری تخصصی در تهران، امری بسیار دشوار و چالش برانگیز است. در هنگام انتخاب این شرکت ها باید توجه ویژه ای به میزان تخصص و تجربه آن ها داشته باشید.سالیانه لیست قیمت خدمات حسابداری از جانب سازمان های مربوطه اعلام می شود. اما در حقیقت نمی توان گفت که تمام شرکت ها پایبند به این لیست هستند. زیرا خدماتی که ارائه می شود خیلی متنوع است و همان طور که متوجه شدید عوامل متعددی بر افزایش قیمت یا کاهش قیمت آن ها تاثیرگذار است.

انواع مختلف خدمات مالی و حسابداری

خدمات مالی و حسابداری خود به دو دسته تقسیم می شود، خدمات مالی حسابداری و خدمات مالیاتی که در زیر انواع آن را نام برده ایم.

خدمات مالی و حسابداری:

  • ساماندهی و به روز رسانی حساب ها
  • کنترل و همچنین بررسی تمامی حساب ها به طور مداوم
  • تهیه، نصب و پشتیبان گیری از نسخه نرم افزارهای حسابداری
  • نظارت بر تمامی واحد های مالی در جهت کنترل اسناد و مدارک حسابداری
  • ثبت همه مدارک و اسناد حسابداری در نرم افزار و بایگانی کردن آن ها
  • قرار گیری کادر متخصص حسابداری در بخش های مورد نیاز به صورت پاره وقت و تمام وقت
  • بستن حساب ها، ارائه گزارشات و صورت حساب های مالی به صورت میان دوره ای و سالیانه
  • انجام همه امور مربوط به حسابداری شرکت های بازرگانی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تولیدی و صنعتی و فروشگاه ها

خدمات مالیاتی:

  • دریافت گواهینامه ارزش افزوده
  • ثبت تمامی درآمد ها و هزینه ها در دفاتر روزنامه و کل
  • ارائه مشاوره مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد شرکت ها، ارزش افزود
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه مالی، عملکرد و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور
  • تهیه، تنظیم و ارائه اظهار نامه مالیاتی – که از طریق نگارش در دفاتر قانونی حسابداری انجام می شود
  • تهیه و تنظیم گزارشات و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت آن در سامانه اداره مالیات بر ارزش افزوده
  • تهیه و گزارش مالیات حقوق پرسنل تهیه و تنظیم صورت حساب معاملات فصلی و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور

تعرفه خدمات حسابداری و مالی

عوامل مؤثر بر افزایش تعرفه خدمات حسابداری شرکتی

1- کیفیت گزارشات حسابرسی: وظیفه امور مالی و مالیاتی انجام خدماتی چون تنظیم و تهیه، تجزیه و تحلیل و گزارشات اسناد و مدارک حسابداری موجود است و هر چقدر که از آن ها بخواهند کارهایشان را با کیفیت بالاتری انجام دهند چون تلاش بیشتری کرده اند و وقت بیشتری نیز گذاشته اند بنابراین دست مزد آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

2- نوع فعالیت: نوع فعالیتی که حسابداران انجام می دهند با یکدیگر متفاوت است مثلا یک حسابدار فقط به مسائل مالی و مالیاتی، یک حسابدار به مسائل حقوق دستمزد، یک حسابدار فقط به مسائل مربوط به خرید و فروش و … می پردازد. هر حسابدار یک حقوق و فعالیت ثابتی دارد و اگر به فعالیت آن اضافه شود حقوق آن نیز افزایش پیدا می کند.

3- حجم کار: حجم کار شاخصی برای میزان ساعاتی است که برای انجام خدمات می گذرانیم به این معنا که برخی خدمات حسابداری حجم کاری بیشتری دارند و باید زمان بیشتری برای انجام آن گذاشت.برخی خدمات که از لحاظ حجمی، حجم بیشتری دارند نسبت به برخی خدمات ساده که حجم کمتری را دارد از لحاظ دست مزد نیز بیشتر می باشند.

4- سود شرکت: در برخی موارد حسابداران خدمات خود را به گونه ای انجام می دهند که باعث گرفتن تخفیف مالیات، بخشودگی جرایم و یا سودی نصیب شرکت ها می شوند که در این صورت خود حسابدار نیز در سود شرکت، شریک می باشد.

5- هزینه های انجام امور حسابرسی: حسابداری که کارهای حسابرسی و مالیاتی و غیره را پیگیری می کند هزینه های شخصی ای نیز خرج می کند که این جزو وظایف حسابدار نیست و باید طبق فعالیتی که حسابدار دارد تعرفه هایی در قوانین خدمات حسابداری مالی در رابط با این هزینه ها قرار دهند.

6- میزان تخصص: تخصص، میزان سابقه کاری، میزان تحصیلات و سواد دانشگاهی از عوامل مهم و موثر در حقوق حسابداران محسوب می شود.

حق الزحمه حسابداری

مقایسه درآمد حسابدار رسمی و کارمند حسابداری

تمامی حسابداران و دانشجویان حسابداری این آگاهی را دارند که نرخ های خدمات حسابی، از سوی سازمان کل حسابداری کشور تعیین می گردد.حقوق و مزایای تعریف شده برای حسابداران رسمی بالاتر و بهتر از کارمندان حسابداری می باشد. یک کارمند حسابداری با جمع اوری و ارتقا سطح دانش و اطلاعات حسابداری خود می تواند در آزمون های حسابداری رسمی شرکت کند تا بتواند ارتقا سطح بگیرد و حسابدار رسمی شود.

یک حسابدار رسمی پس از کار کردن در قسمت های مختلف طی چندین سال به انجام امور مهمتری از مسائل حسابداری می پردازد و وظایف سنگین تر و مسئولیت بیشتری دارد. داشتن مدرک حسابداری رسمی تاثیر زیادی روی شغل، حقوق و مزایا دارد. امروزه موسسات حسابداری رسمی ای وجود دارند که کار آموز می پذیرند و پس از آموزش، طی مراحلی آزمون می گیرند و مدرک حسابداری رسمی صادر می کنند و در نهایت آن ها را وارد بازار کار می کنند.

تعرفه خدمات حسابداری

تعرفه های حسابداری بر اساس کیفیت خدمات متفاوت است. یک حسابدار متبحر تمامی زیرو بم حسابداری را می داند و تجربه بالایی دارد، او توانایی این را دارد که تمامی خدمات مالی حسابداری را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

حقوق و دستمزد حسابداری بر اساس سابقه کار: مهم ترین عامل در تعیین حقوق یک حسابدار سابقه و تجربه ی او است. هر چه قدر که یک حسابدار در گذشته فعالیت بیشتری داشته باشد مقدار حقوق در خواستی او نیز بیشتر خواهد شد .

تا اینجا خواندیم که یک حسابدار بر اساس میزان تحصیلات و میزان تخصصی که دارد حقوق می گیرد اما باید بدانید عامل دیگری به نام نوع شرکت نیز وجود دارد که بر روی حقوق موثر است.حسابداری که در شرکت های دولتی استخدام می شود حقوق آن به طور تقریبی دو الی دو و نیم میلیون تومان از حسابداری که در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند بیشتر است. در واقع نوع شرکت بر میزان حقوق، دستمزد و مزایا بسیار اثر گذار می باشد.

قیمت خدمات حسابداری در تهران

برخی از شرکت ها، خدمات حسابداری سنگینی دارند، یا مدیران برخی شرکت ها با مسائل مالی آشنا نیستند و اطلاعات کافی ای از آن ندارند و یا دارای حسابداران تازه واردی هستند که قادر نیستند کارها را به خوبی انجام دهند و باعث هدر رفتن وقت و هزینه شرکت می شوند در این صورت کارهای مالی و حسابداری خود را به موسسات خدمات مالی و حسابداری واگذار می کنند. این موسسات وظایف خود را به خوبی و در اسرع وقت تحویل و گزارش می دهند. همچنین این موسسات موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شوند.

خدمات حسابداری توسط سمت های مختلفی چون کمک حسابرس، حسابرس، حسابرس ارشد، سرپرست حسابرسی، سرپرست ارشد حسابرسی، مدیر حسابرسی و شریک حسابرسی انجام می شود و هر کدام از این سمت ها تخصص و فعالیت جداگانه ای انجام می دهد که بر اساس فعالیت و خدماتی که انجام می دهند میزان حقوق آن ها نیز با یکدیگر فرق می کند.

برخی از حسابداران به دلایل مختلفی علاقه مند به کار حسابداری پاره وقت می باشند.یک حسابدار پاره وقت باید بر تمام امور حسابداری از جمله صدور به موقع حقوق دستمزد کارکنان،گزارشات، تهیه و تنظیم اظهار نامه مالی و مالیاتی، صدور بیمه کارکنان، لیست بدهکاران و بستانکاران و … تسلط داشته باشد. حقوق حسابداران پاره وقت بسته به میزان تخصص، تجربه و فعالیتی که انجام می دهند مشخص می شود که حقوق اکثر حسابدارانی که به صورت پاره وقت کار می کنند به صورت ساعتی محاسبه می شود.

کلام آخر

در این مقاله با زبانی ساده به بررسی لیست قیمت خدمات مالی و حسابداری در سال 1401 پرداختیم و دریافتیم هر چقدر خدمات حسابداری سنگین تر باشند در این صورت به وقت و هزینه بیشتری نیز احتیاج دارند بنابراین حق الزحمه آن ها نیز بیشتر خواهد شد، و همچنین حقوق حسابداران طبق قانون، هر حسابداری متناسب با مدرک تحصیلی موجود، میزان تجربه و تخصص خود جایگاهش تعیین می گردد.

شرکت مالی و حسابداری ترازان حساب، ارائه دهنده کم ترین قیمت حسابداری در تهران و در کرج، به همراه تیم متخصص و با تجربه خود برای رفاه حال عزیزان ارائه می دهد. با کارشناسان مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید.

 02632237044

 09120457605

09128697739

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
مشاوره رایگان