ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

تمام شرکت‌هایی که کد کارگاهی بیمه در اختیار دادند، ملزم به بیمه‌کردن کارگران و کارمندان خود می‌باشند. از آنجاییکه کارفرمایان باید پیگیری قانونی خود باشند، آنها ملزم به ارسال لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی به صورت منظم و به‌وقت هستند. تهیه و ارسال لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی برای هر مجموعه‌ی شرکتی با هر تعداد کارمندی یکی از الزامات اساسی است.
شرکت‌های تازه تأسیس شده که کارمندانی جذب کرده‌اند، احتمالاً نیاز به راهنمایی در رابطه با تهیه و ارسال لیست شرکت‌های قدیمی دارند. برای آشنایی با روند ایجاد و به‌روزرسانی این لیست، می‌توانند با متخصصان حسابداری و مالی ترازان حساب تماس حاصل نمایند. این اقدام به آنها کمک خواهد کرد تا در جریان آخرین تغییرات بوده و بهبودهای لازم را اعمال کنند. ترازان حساب تمامی آماده ارائه کلیه خدمات حسابداری و همچنین خدمات مالی و مالیاتی را در تهران و کرج می باشد.

شرکت حسابرسی در کرج09120457605

برگ پرداخت حق بیمه

لیست بیمه تامین اجتماعی چیست؟

لیست بیمه تامین اجتماعی، فهرستی است که در آن، جزئیات سوابق کاری (بیمه‌ای) کلیه کارگران و کارمندانی که در یک شرکت، سازمان، کارگاه و غیره فعالیت داشته‌اند، ثبت شده است. افراد مذکور بر اساس این فهرست، حقوق و مزایای بیمه تامین اجتماعی را دریافت می‌کنند. برای استفاده از این حقوق و مزایا، افرادی که در لیست بیمه تامین اجتماعی وارد شده‌اند، باید مبلغی به عنوان حق بیمه به سازمان مربوطه پرداخت نمایند.
همهٔ افرادی که شرکت یا کارگاهی را تأسیس می‌کنند و قصد استخدام کارمند دارند، باید حداکثر تا ۱۵ روز پس از شروع فعالیت خود، به نزدیک‌ترین شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کرده و کد کارگاهی را درخواست کنند. پس از انجام بازرسی از طرف کارشناس بیمه و صدور کد کارگاهی به واحد مربوطه، مالک کارگاه می‌تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور مربوطه، لیست بیمه را از طریق سامانه ارسال نماید.
تمام کارمندان یا کارگران فعال در شرکت یا کارگاه، باید یک کد بیمه‌ای اختصاصی از طریق کد کارگاه دریافت کنند. شماره بیمه برای همه کارمندان، بدون در نظر گرفتن شرکت متفاوت است. تفاوت تنها در کد کارگاهی آن‌ها وجود دارد. در این مقاله، به اهمیت ارسال، دریافت، سامانه ارسال و دریافت لیست بیمه تامین اجتماعی و پرداخت آن، پرداخته خواهد شد.
حق بیمه‌ی تامین اجتماعی معادل ۳۰ درصد از حقوق نیروی کار است، که ۲۳ درصد از آن باید توسط کارفرما و ۷ درصد از آن باید توسط فرد بیمه شده پرداخت شود. کارفرمایانی که لیست بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی برای یک یا چند ماه ارسال نکنند، به جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد کل بدهی پرداخت نشده محکوم خواهند شد. همچنین، اگر در لیست بیمه تامین اجتماعی که از سوی کارفرما ارسال می‌شود، مغایرتی در مقادیر مشاهده شود، فرد باید جریمه‌ای به اندازه تفاوت مبلغ مغایرت پرداخت کند.
کارفرمایان که لیست بیمه شرکت و مجموعه خود را پس از مهلت مقرر به سازمان تامین اجتماعی ارسال نکنند و به تاخیر بیندازند، می‌بایست جریمه‌ای معادل ده درصد از کل بدهی بیمه همان ماه را پرداخت کنند. این بدهی شامل حق بیمه و بیمه بیکاری می‌شود.

بیمه تامین اجتماعی

کارفرمایان چگونه لیست بیمه تامین اجتماعی را تهیه کنند؟

برای رد کردن لیست بیمه تأمین اجتماعی برای کارفرمایان، ابتدا کارفرمایان باید در سامانه ثبت‌نام کنند. سپس پس از دریافت کد کارگاهی، نام کاربری و رمز عبور، باید نرم‌افزار ارسال لیست حق بیمه تأمین اجتماعی را دانلود کرده و نصب نمایند. سپس اطلاعات کارگاه و کارمندان خود را در نرم‌افزار ثبت کنند و داده‌های خروجی را در یک فایل فشرده ذخیره کرده و از طریق CD یا از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی بارگذاری نمایند. نرم‌افزار Disk list را می‌توانید از سایت سازمان تأمین اجتماعی دانلود کرده و استفاده نمایید.

دریافت برگ پرداخت حق بیمه پرسنل

پس از ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی حالا نوبت به پرداخت حق بیمه پرسنل است. برای انجام این کار باید روی گزینه «دریافت برگ پرداخت» و بعد از آن روی گزینه  «دریافت رسید» کلیک کنید. سپس می‌توانید از طریق درگاه اینترنتی، حق بیمه را پرداخت کرده و رسید آن را دریافت کنید.
پرداخت حق بیمه کارکنان به چند روش قابل پرداخت است:

درگاه‌های اینترنتی بانک‌های تجارت، رفاه، ملت و سپه

از طریق تلفن همراه و با استفاده از کد #۷۱۳*۷۱۴*

با استفاده از USSD و کد #۱۴۰*۴*

با استفاده از تلفن ثابت و شماره ۰۲۱۸۴۰۳۰۰۰

لیست بیمه تامین اجتماعی

مهلت بارگذاری لیست بیمه و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

مهلت رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی، همانند روند آن در سال‌های گذشته، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد می‌باشد. در ماده 39 قانون تامین اجتماعی، در این رابطه آمده است: «کارفرما مکلف است حق بیمه مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.» در نتیجه، مهلت  ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی، تا آخرین روز ماه بعد مشخص شده است.
تاکید میشود که اشخاصی که به تازگی شرکت یا کارگاهی را تأسیس کرده‌اند، برای رد کردن لیست بیمه، در ابتدا باید کد کارگاهی را دریافت کنند. برای این منظور، متقاضیان باید ظرف ۱۵ روز پس از شروع به کار، به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرده و درخواست دریافت کد کارگاهی را دهند. پس از انجام بازرسی توسط کارشناس بیمه و اختصاص کد کارگاهی به واحد مربوطه، کارفرما می‌تواند لیست بیمه را از طریق سامانه ارسال کند. همچنین، امکان استفاده از خدمات سازمان بیمه تامین اجتماعی با استفاده از نرم‌افزار لیست دیسک بیمه تامین اجتماعی نیز فراهم است.

تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان چه اهمیتی دارد؟

ارسال لیست بیمه کارفرمایان یک وظیفه دائمی است که باید هر ماه در زمان مقرر انجام شود. عدم ارسال لیست بیمه موجب تحمیل جریمه برای کارفرما می‌شود. اگرچه، اگر کارفرمایان مشمول جریمه، هزینه‌های بیمه و بیمه بیکاری را به صورت یکجا و پیش از صدور برگه لازم‌الاجرا پرداخت کنند، از معافیت در پرداخت بخشی از جریمه برخوردار خواهند شد.

الزام ارسال لیست بیمه

الزام ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان

تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی برای هر کارفرمایی لازم و ضروری است و در صورت تأخیر در ارسال، شرکت مشمول پرداخت جریمه می‌شود. امکتن دارد انجام این مراحل برای بار اول که کمی باعث سردرگمی شما شود؛ اما در دفعات بعد همه کارها سریع‌تر انجام خواهد شد. در صورتی که، در مورد ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی، سوال یا ایهامی داشتید، با شماره‌های شرکت مالی و حسابداری تراران حساب تماس بگیرید.

 02632237044

 09120457605

09128697739

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
مشاوره رایگان