آموزش سامانه مودیان

آموزش سامانه مودیان

صفر تا صد آموزش سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی یکی از سامانه‌های دولتی و بسیار کارآمد است که جهت ساماندهی به مشکلات و رسیدگی‌های مالیاتی راه اندازی شده است. این سامانه نقش بسزایی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی دارد و رسیدگی به کارها را راحت‌تر و خطاهای پرونده‌های مختلف را هم کاهش داده است. اگر شما هم در گروه مشمولین ثبت نام در سامانه مودیان قرار می‌گیرید، توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام و آموزش سامانه مالیاتی اقدام کنید.

موسسه مالی و حسابداری ترازان حساب از صفر تا صد ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی را آموزش داده و در زمینه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی به همه همشهریان عزیز و به خصوص کسانی که از پایانه های فروشگاهی استفاده می کنند، مشاوره رایگان می دهد. میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید.

شرکت حسابرسی در کرج

09120457605

مراحل ورود به سامانه مودیان مالیاتی :

  1. ابتدا باید ثبت نام مالیاتی خود را تکمیل کنید.
  2. سپس به کارپوشه وارد شوید و پرونده خود را مشاهده کنید.
  3. در صورت مشمول بودن ارزش‌ افزوده، ثبت نام ارزش‌ افزوده‌ را انجام دهید.
  4. متن را بهینه و ویرایش کنید.

لطفاً این مراحل را به دقت انجام داده و به مراحل بعدی پیش بروید.

عضویت سامانه مودیان

مراحلی که برای ورود به سامانه مودیان باید آنها را طی نمایید به صورت زیر است:

بله، می توانید از آدرس register.tax.gov.ir برای اطمینان از تکمیل و نهایی شدن ثبت نام مالیاتی و همچنین ثبت نام ارزش افزوده استفاده کنید. همچنین برای عضویت در سامانه مودیان یا ورود به کارپوشه، می توانید به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنید. اگر ثبت نام سامانه مودیان یا کارپوشه شما انجام نشده است.

پس از ورود به کارپوشه، شما باید پرونده مالیاتی خود را مشاهده کنید و سپس روی آن کلیک کنید تا وارد سامانه مودیان شوید. در صفحه اصلی سامانه مودیان، باید مراحل تکمیل عضویت در سامانه را انجام دهید. این مرحله ممکن است برای برخی مودیان چالش برانگیز و مبهم باشد، اما مجموعه ترازان حساب تمامی جوانب فرآیند آموزش سامانه مودیان را به زبان ساده و کامل توضیح داده است.

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان

مراحل ثبت نام و آموزش در سامانه مودیان را در 5 گام برای شما توضیح خواهیم داد. با انجام مراحل زیر و مطالعه مطالب گفته شده می توانید ثبت نام خود را انجام دهید و وارد کارپوشه شوید، سپس وارد پرونده مربوطه شده و به صفحه اصلی سامانه مودیان ورود کنید.

انجام مراحل فوق پیچیدگی خاصی ندارد بلکه تنها چالش اصلی تکمیل عضویت در صفحه اصلی سامانه مودیان است که در انتها توضیح داده ایم.

مرحله اول: برای ثبت نام در سیستم مودیان، ابتدا باید به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و وارد پروفایل خود شوید.

مرحله دوم: پس از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک، به داشبورد مالیاتی خود هدایت خواهید شد. در سمت چپ صفحه، گزینه‌ی عضویت در سیستم مودیان و ایجاد کارپوشه را مشاهده خواهید کرد. برای ثبت نام، بر روی آن کلیک کنید.

مرحله سوم: پس از انتخاب گزینه عضویت در سیستم مودیان و ایجاد کارپوشه، یک پیام نمایش داده خواهد شد که می‌پرسد “آیا از عضویت در سیستم مودیان و ایجاد کارپوشه اطمینان دارید؟” دکمه تایید را انتخاب کنید.

گام چهارم: پس از تأیید یک پیام جدید، اطلاعات حساب شما در سیستم مودیان فعال شده و مشخصات ورود به حساب کاربری شما به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به حساب کاربری در سامانه مودیان به صورت یک تصویر به شما ارسال خواهد شد. این پیامک شامل اطلاعات لازم برای کسب و کارها یا مدیران عاملی است که شماره موبایل خود را در پرونده مالیاتی ثبت کرده‌اند.

گام پنجم و نهایی: پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، با ورود به صفحه ورود سامانه مودیان و وارد کردن این اطلاعات، وارد حساب کاربری در سامانه مودیان خواهید شد. بعد از فعال‌سازی حساب در کارپوشه، شما باید مراحل تکمیل عضویت خود در سامانه مودیان را انجام دهید و از بخش عضویت، شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کنید.

مراحل عضویت در سامانه مودیان

نکته مهم آموزش سامانه مودیان

اگر به کارتابل سامانه مودیان وارد شوید و پرونده خود را در آنجا نمی‌بینید یا پرونده‌ای وجود ندارد، این ممکن است به دلیل عدم تکمیل و نهایی کردن ثبت نام مالیاتی شما در سامانه رجیستر یا به عدم تکمیل یا نهایی کردن ثبت نام ارزش افزوده شما باشد.

آموزش عضویت در سامانه مودیان

بهترین راه برای اجرای قوانین پایه‌نامه فروشگاهی و استفاده کامل از سامانه مودیان، آموزش و عضویت در سامانه اجباری است. این کار شامل ورود به کارپوشه سامانه مودیان و پرونده‌هاست. بدون این مرحله، امکان صدور و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی وجود ندارد. برای عضویت، وارد صفحۀ عضویت در سمت راست شده و ثبت‌نام کنید. این مراحل حائز اهمیت است.

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

آموزش سامانه مودیان و مراحل تکمیل ثبت نام

برای تکمیل ثبت‌نام و عضویت در سامانه مودیان، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که هر مودی باید تصمیم بگیرد که آیا ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط خودش انجام شود یا توسط یک شرکت معتمد. زیرا اگر انتخاب شود که ارسال صورتحساب‌ها توسط شرکت معتمد انجام شود و با کلید ایشان صورت گیرد، فرآیند دریافت گواهی الکترونیکی (امضای الکترونیک یا مهر سازمانی) و در نهایت کلید عمومی لازم نخواهد بود.

اما اگر مودی قصد دارد کلید عمومی شخصی خود را داشته باشد، می بایست مراحل زیر را ابتدا آموزش دیده و سپس طی کند.

  • دریافت گواهی امضای دیجیتال از طریق سایتgica.ir
  • استخراج کلید عمومی با نصب برنامه openssl
  • ورود به سامانه my.tax.gov.ir
  • ورود به کارپوشه.
  • ورود به پرونده.
  • ورود به بخش عضویت و دریافت شناسه های یکتای حافظه مالیاتی.
  • انتخاب گزینه از منوی نحوه ارسال صورت حساب توسط مودی.
  • کلید عمومی استخراج شده را بارگذاری کنید.
  • تایید کد پستی و آدرس ثبت شده در سامانه.
  • مراحل بعد که شامل تعیین شعبه مرتبط با شناسه یکتا، تخصیص ابزار پرداخت به شناسه یکتا، دریافت اطلاعات حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی اختیاری می‌باشد و کلید مرحله بعد را بزنید.
  • در مرحله آخر تایید نهایی کنید.
  • سامانه نسبت به صدور شناسه یکتای مالیاتی اقدام می نماید.

این شناسه به عنوان یکی از عناصر اساسی در ساختار کلی شماره مالیاتی در صورت حسابهای فروش استفاده می‌شود. شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی ترازان حساب آماده ارائه خدمات مالی و مالیاتی به مشتریان خود، به ویژه در زمینه ثبت نام و آموزش در سامانه مودیان و تکمیل مراحل عضویت بر اساس قوانین پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به صورت کاربردی و عملیاتی می باشد.

اهمیت سامانه مودیان

عضویت یا ثبت نام سامانه مودیان؟

برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه مودیان، ابتدا باید آموزش در سامانه را پشت سر گذاشته و سپس اطلاعات مالیاتی خود را کامل و به‌روز کنید. سپس می‌توانید از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به این سامانه دسترسی پیدا کنید (www.my.tax.gov.ir). در سامانه مودیان، بخش عضویت و احراز هویت وجود دارد که باید اطلاعات خود را وارد کرده و مدیریت ابزارهای پرداخت خود را ارتباط دهید. این عملیات شامل دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی و اتصال آن به ابزارهای پرداخت مختلف می‌باشد. گام‌های مختلفی وجود دارد که باید به ترتیب و با دقت آموزش دیده و پیگیری شوند تا به‌طور صحیح و کامل عضویت در سامانه مودیان انجام شود.

ثبت نام سامانه مودیان

سخن آخر

سامانه مودیان یک سامانه آنلاین است که افراد مشمول مالیاتی موظفند در آن ثبت‌نام کرده و وظایف مالیاتی خود را انجام دهند. در برخی موارد، افراد حقیقی یا حقوقی ممکن است مشمول پرداخت مالیات نباشند، اما می‌توانند از طریق این سامانه به صورت حساب الکترونیکی اقدام کنند. آن‌ها این فعالیت را با ثبت‌نام در سامانه انجام می‌دهند. بر اساس قوانین، تمام افراد حقیقی و حقوقی که در فعالیت‌های اقتصادی شرکت دارند، موظف به پرداخت مالیات هستند و باید در این سامانه ثبت‌نام کنند. برای ثبت نام، همچنین آموزش در سامانه مودیان و مشاوره رایگان با موسسه ترازان حساب با شماره های زیر در تماس باشید.

آدرس موسسه ترازان حساب

کرج | طالقانی جنوبی | خیابان سرو | پلاک 136 | واحد 5

شماره تماس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Call Now Button